Raport de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001 în anul 2024
Subsemnatul sergent major Cesane Marius Ionuț, persoana responsabilă de aplicarea Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2024, prezint actualul raport de evaluare internă finalizat în urma aplicării procedurilor de acces la informațiile de interes public, prin care apreciez că activitatea specifică a instituției a fost
Foarte bună
Bună
Satisfăcătoare
Nesatisfăcătoare
Îmi întemeiez aceste observații pe următoarele considerente și rezultate privind anul 2023:
1. Cum apreciați resursele umane disponibile pentru activitatea de furnizare a informațiilor de interes public?
Suficiente
Insuficiente
2. Apreciați că resursele materiale disponibile pentru activitatea de furnizare a informațiilor de interes public sunt:
|
Suficiente
Insuficiente
3. Cum apreciați colaborarea cu direcțiile de specialitate din cadrul instituției dumneavoastră în furnizarea accesului la informațiile de interes public:
Foarte bună
Bună
Satisfăcătoare
Nesatisfăcătoare
II. Rezultate
A. Informații publicate din oficiu
1. Instituția dumneavoastră a afișat informațiile/documentele comunicate din oficiu, conform art. 5 din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare?
Pe pagina de internet
La sediul instituției
În presă
În Monitorul Oficial al României
În altă modalitate….
2. Apreciați că afișarea informațiilor a fost suficient de vizibilă pentru cei interesați?
Da
Nu
3. Care sunt soluțiile pentru creșterea vizibilității informațiilor publicate pe care instituția dumneavoastră le-a aplicat?
a) afișarea informațiilor de interes public pe pagina de internet proprie
b) punct de informare – documentare la sediul instituției
c) paginile de socializare instituționale
4. A publicat instituția dumneavoastră seturi de date suplimentare din oficiu, față de cele minimale prevăzute de lege?
Da, acestea fiind: comunicate de presă, buletine informative, știri de presă/ avertizări/atenționări meteo, informări prin intermediul rețelelor de socializare.
Nu
5. Sunt informațiile publicate într-un format deschis?
Da
Nu
6.Care sunt măsurile interne pe care intenționați să le aplicați pentru publicarea unui număr cât mai mare de seturi de date în format deschis?
Informațiile ce trebuie postate în format deschis respectă această prevedere.
B. Informații furnizate la cerere
1. Numărul total de solicitări de informații de interes public |
În funcție de solicitant |
După modalitatea de adresare |
||||
de la persoane fizice |
de la persoane juridice |
pe suport hârtie |
pe suport electronic |
verbal |
||
633 |
342 |
291 |
0 |
2 |
631 |
|
Departajare pe domenii de interes |
||||||
a) Utilizarea banilor publici (contracte, investiții, cheltuieli, decontare cheltuieli refugați etc.) |
17 |
|||||
b) Modul de îndeplinire a atribuțiilor instituției publice |
240 |
|||||
c) Acte normative, reglementări |
28 |
|||||
d) Activitatea liderilor instituției |
6 |
|||||
e) Informații privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare |
- |
|||||
f) Altele (admiterea în unitățile de învățământ militare, voluntariat, angajări) |
342 |
|||||
|
|
|||||
2.Număr total de solicitări soluționate favorabil |
Termen de răspuns |
Modul de comunicare |
Departajare pe domenii de interes |
||||||||||
Redirecționate către alte instituții în ternen de 5 zile |
Soluționate favorabil în termen de 10 zile |
Soluționate favorabil în termen de 30 zile |
Solicitări pentru care termenul a fost depășit |
Comunicare electronică |
Comunicare în format hârtie |
Comunicare verbală |
Utilizarea banilor publici (contracte, investiții, cheltuieli etc.) |
Modul de îndeplinire a atribuțiilor instituției publice |
Acte normative, reglementări |
Activitatea liderilor instituției |
Informații privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare |
Altele (se precizează care) admiterea în unitățile de învățământ militare/angajări |
|
633 |
- |
2 |
- |
- |
2 |
0 |
631 |
17 |
240 |
28 |
6 |
- |
342 |
3. Menționați principalele cauze pentru care anumite răspunsuri nu au fost transmise în termenul legal:
3.1.Nu a fost cazul
4. Ce măsuri au fost luate pentru ca această problemă să fie rezolvată?
4.1. Nu a fost cazul
5. Numărul total de solicitări respinse |
Motivul respingerii |
Departajate pe domenii de interes |
|||||||
Exceptate, conform legii |
Informații inexistente |
Alte motive (cu precizarea acestora) |
Utilizarea banilor publici (contracte, investiții, cheltuieli etc.) |
Modul de îndeplinire a atribuțiilor instituției publice |
Acte normative, reglementări |
Activitatea liderilor instituției |
Informații privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare |
Altele (se precizează care) |
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5.1. Informațiile solicitate nefurnizate pentru motivul exceptării acestora conform legii: (enumerarea numelor documentelor/informațiilor solicitate): -
6. Reclamații administrative și plângeri în instanță
6.1. Numărul de reclamații administrative la adresa instituției publice în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare |
6.2. Numărul de plângeri în instanță la adresa instituției în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare |
||||||
Soluționate favorabil |
Respinse |
În curs de soluționare |
Total |
Soluționate favorabil |
Respinse |
În curs de soluționare |
Total |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
7. Creșterea eficienței accesului la informațiile de interes public
a) Instituția dumneavoastră deține un punct de informare/bibliotecă virtuală în care sunt publicate seturi de date de interes public?
Da
Nu
b) Enumerați punctele pe care le considerați necesar a fi îmbunătățite la nivelul instituției dumneavoastră pentru creșterea eficienței procesului de asigurare a accesului la informațiile de interes public:
Accesul la informațiile de interes public este asigurat prin site-ul ISU Botoșani, pagina de facebook și punctul de informare. Consider că procesul de asigurare a accesului la informațiile de interes public este unul eficient.
c) Enumerați măsurile luate pentru îmbunătățirea procesului de asigurare a accesului la informațiile de interes public:
- dezvoltarea sistemului de comunicare online (social – media);
- în situația solicitărilor verbale, răspunsurile au fost furnizate pe loc.