Raport de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001 în anul 2024

Subsemnatul sergent major Cesane Marius Ionuț, persoana responsabilă de aplicarea Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2024, prezint actualul raport de evaluare internă finalizat în urma aplicării procedurilor de acces la informațiile de interes public, prin care apreciez că activitatea specifică a instituției a fost

Foarte bună

 

            Bună

 

Satisfăcătoare

 

Nesatisfăcătoare

Îmi întemeiez aceste observații pe următoarele considerente și rezultate privind anul 2023:

 

I.         Resurse și proces

 

1.      Cum apreciați resursele umane disponibile pentru activitatea de furnizare a informațiilor de interes public?

 

Suficiente

 

Insuficiente

 

2.      Apreciați că resursele materiale disponibile pentru activitatea de furnizare a informațiilor de interes public sunt:

 

 

Suficiente

 

Insuficiente

 

3.      Cum apreciați colaborarea cu direcțiile de specialitate din cadrul instituției dumneavoastră în furnizarea accesului la informațiile de interes public:

 

Foarte bună

 

Bună

 

Satisfăcătoare

 

Nesatisfăcătoare

 

II.       Rezultate

 

A.    Informații publicate din oficiu

 

1.      Instituția dumneavoastră a afișat informațiile/documentele comunicate din oficiu, conform art. 5 din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare?

          Pe pagina de internet

          La sediul instituției

 

În presă

 

În Monitorul Oficial al României

 

În altă modalitate….

 

2.      Apreciați că afișarea informațiilor a fost suficient de vizibilă pentru cei interesați?

 

Da

 

Nu

 

3.      Care sunt soluțiile pentru creșterea vizibilității informațiilor publicate pe care instituția dumneavoastră le-a aplicat?

 

a)      afișarea informațiilor de interes public pe pagina de internet proprie

b)     punct de informare – documentare la sediul instituției

c)      paginile de socializare instituționale

 

4.      A publicat instituția dumneavoastră seturi de date suplimentare din oficiu, față de cele minimale prevăzute de lege?

 

Da, acestea fiind: comunicate de presă, buletine informative, știri de presă/ avertizări/atenționări meteo, informări prin intermediul rețelelor de socializare.

 

Nu

  

5.      Sunt informațiile publicate într-un format deschis?

 

Da 

           Nu

6.Care sunt măsurile interne pe care intenționați să le aplicați pentru publicarea unui număr cât mai mare de seturi de date în format deschis?

 

            Informațiile ce trebuie postate în format deschis respectă această prevedere.

 

B.     Informații furnizate la cerere

 

1.                  Numărul total de solicitări de informații de interes public

În funcție de solicitant

După modalitatea de adresare

de la persoane fizice

de la persoane juridice

pe suport hârtie

pe suport electronic

verbal

633

342

291

0

2

631

Departajare pe domenii de interes

a)      Utilizarea banilor publici (contracte, investiții, cheltuieli, decontare cheltuieli refugați etc.)

17

b)      Modul de îndeplinire a atribuțiilor instituției publice

240

c)      Acte normative, reglementări

28

d)     Activitatea liderilor instituției

6

e)      Informații privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare

-

f)       Altele (admiterea în unitățile de învățământ militare, voluntariat, angajări)

342

 

 

             

 

2.Număr total de solicitări soluționate favorabil

Termen de răspuns

Modul de comunicare

Departajare pe domenii de interes

Redirecționate către alte instituții în ternen de 5 zile

Soluționate favorabil în termen de 10 zile

Soluționate favorabil în termen de 30 zile

Solicitări pentru care termenul a fost depășit

Comunicare electronică

Comunicare în format hârtie

Comunicare verbală

Utilizarea banilor publici (contracte, investiții, cheltuieli etc.)

Modul de îndeplinire a atribuțiilor instituției publice

Acte normative, reglementări

Activitatea liderilor instituției

Informații privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare

Altele (se precizează care) admiterea în unitățile de învățământ militare/angajări

633

-

  2

-

-

2

0

631

17

240

28

6

-

342

 

3. Menționați principalele cauze pentru care anumite răspunsuri nu au fost transmise în termenul legal:

3.1.Nu a fost cazul

 

4. Ce măsuri au fost luate pentru ca această problemă să fie rezolvată?

4.1. Nu a fost cazul

 

 

5. Numărul total de solicitări respinse

Motivul respingerii

Departajate pe domenii de interes

Exceptate, conform legii

Informații inexistente

Alte motive (cu precizarea acestora)

Utilizarea banilor publici (contracte, investiții, cheltuieli etc.)

Modul de îndeplinire a atribuțiilor instituției publice

Acte normative, reglementări

Activitatea liderilor instituției

Informații privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare

Altele (se precizează care)

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

5.1. Informațiile solicitate nefurnizate pentru motivul exceptării acestora conform legii: (enumerarea numelor documentelor/informațiilor solicitate): -

 

6. Reclamații administrative și plângeri în instanță

 

6.1. Numărul de reclamații administrative la adresa instituției publice în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare

6.2. Numărul de plângeri în instanță la adresa instituției în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare

Soluționate favorabil

Respinse

În curs de soluționare

Total

Soluționate favorabil

Respinse

În curs de soluționare

Total

-

-

-

-

-

-

-

-

 

7.    Creșterea eficienței accesului la informațiile de interes public

a)         Instituția dumneavoastră deține un punct de informare/bibliotecă virtuală în care sunt publicate seturi de date de interes public? 

Da   

Nu

b)         Enumerați punctele pe care le considerați necesar a fi îmbunătățite la nivelul instituției dumneavoastră pentru creșterea eficienței procesului de asigurare a accesului la informațiile de interes public:

        Accesul la informațiile de interes public este asigurat prin site-ul ISU Botoșani, pagina de facebook și punctul de informare. Consider că procesul de asigurare a accesului la informațiile de interes public este unul eficient.  

c)         Enumerați măsurile luate pentru îmbunătățirea procesului de asigurare a accesului la informațiile de interes public:

-          dezvoltarea sistemului de comunicare online (social – media);

-          în situația solicitărilor verbale, răspunsurile au fost furnizate pe loc.